Monday, 13 May 2013

FAUVISME

Agtergrond
*        Drie jong Franse kunstenaars, Matisse, Derain en Vlaminck, het in die 1905 somer hul tyd saam spandeer op die kusdorpie Collioure.
*        Met hul terugkeer na Parys het hulle skilderye waaran hulle in daai somer gewerk het gaan uitstal in die Salon d’Autumn.
*        Die kykers van die skilderye was in groot skok nadat hulle die skerp en helder kleurvolle skilderye waargeneem het.
Invloede op Fauvisme
*        Vincent Van Gogh
*        Paul Gauguin
*        Geroges Seurat
*        Henri Rousseau
*        Nie-Westerse culture
*        Sintetiese kleure
Kenmerke Van Fauvisme
Onderwerp: Hulle temas het nie wilde of dieragtige temas ingesluit nie of uitgebeeld nie. Hulle het meer alledaagse tonele verkies. Hulle het ook ware kleure verkies om die emosie uit te beeld. Alhoewel hulle die wêreld om hulle uitgebeeld het was hulle keuse van kleurgebruik nogsteeds ‘n vrye keuse.
Kleur: Kleurgebruik was die hoofeienskap van hulle kunswerke. Hulle kleur gebruik is sterker. Die kleur was ook vrye keuse en glad nie naturalisties nie. Die kleur gebruik was baie helder en opvallend en het mens se oog baie maklik gevang.
Vorm: Die vorm was ondergeskik aan die kleurgebruik op die kunswerke. Kleur is gebruik om vorm,lig en diepte uit te beeld. Die vorms word ook dikwels omlyn met ‘n harde lyn.
Aaanwending van Verf: Energieke vinnige kwashale. Elke kwashaal het emosie. Verf is amper nooit gemeng nie.

Wie Was MATISSE?

Hy was die belangrikste Fauvistiese kunstenaar. Hy was ook ‘n meester van modern kuns. Matisse het sy lewe begin as ‘ prokereur maar het later van tyd oor geskakel na kuns toe. As ‘n jong man is Matisse beinvloed deur die kleurteoriee van Seurat se tegniek van diviosalisme. Matisse het gou sy manier van werk as te stram beskou.
Harmony In Red
Harmony in red, wat die Russe noem Die rooi kamer, toon 'n diensmeisie reël vrugte op 'n tafel in 'n kamer oorheers deur sy lewendige rooi agtergrond. Die skildery is 'n briljante viering van die patroon en versiering. Die ritmes van die blare patroon op die tafeldoek en agtergrond is eggo in die agtergrond deur die venster, die vereniging van die binneland met die koeler buite. In hierdie werk Matisse geverf met plat gebiede van kleur eerder as sy kenmerkende dik brushmarks die klem op die plat dekoratiewe oppervlak van die skildery.
Hierdie skildery is oorspronklik ontwerp as 'n eetkamer paneel vir die Russiese versamelaar Sergy Shchukin. Harmony in Red (of Red Room soos dit soms bekend staan) is geverf deur Matisse in sy Paris studio wat uitkyk oor 'n klooster tuin. Hy het geskryf van die foto self, "Die weelde framboos rooi stof met 'n energieke draaie van blou patroon blyk te sink af van die muur, wat oor die oppervlak van die tafel en verenig dit in 'n geheel, sluk die drie-dimensionele ruimte van die kamer en meesterlik bevestig die dekoratiewe potensiaal van die doek oppervlak. Matisse eerste gemaak soos onwrikbare gebruik van hierdie komposisie toestel hier, in "The Red Room." Hy het 'n indruk van ruimte in die prentjie waarbinne die vroulike figuur kon bestaan ​​nie. as die fokus van die prent sy lyk heeltemal natuurlik en in kombinasie met die oop venster, waardeur ons sien 'n groen tuin met plante, kan die oog om te beweeg in die dieptes van die doek.
 


Duitse Impressionisme
Anti-bourgeois, anti-industriële en anti-imperiale, Duitse Ekspressionisme het aan die begin van die 20ste eeu en geëindig het, in 'n amptelike, nasionalistiese gevoel, met die Nazi's se "ontaarde kuns"-uitstalling van 1937 ('n gebeurtenis wat nog steeds die definieer beweging as kuns wat Hitler gehaat, te parafraseer die geleerde Pamela Kortstraat).

In tussen, is dit omsingel 'n rampspoedige oorlog en verskeie mededingende faksies: die slegte-boy Brücke bende, die geestelike Blaue Reiter stam, die urbane sinici van die Neue Sachlichkeit. Ons noem Max Beckmann 'n ekspressionistiese, hoewel hy verag die etiket, en net so George Grosz en Otto Dix, wat geverf met 'n koue, oordrewe realisme. Die Brücke stigter Ernst Ludwig Kirchner se vereistes vir lidmaatskap kan maklik van toepassing op die Duitse Ekspressionisme as 'n geheel: "Enigiemand wat sy
kreatiewe ry lewer direk en werklik is een van ons."

Soos ander versameling shows by die Neue hierdie een, georganiseer deur die Neue direkteur, Renée prys, en die mede-kurator, Janis Staggs, sluit werke in die museum se "uitgebreide familie" (sommige van hulle uit die versamelings van Estée Lauder en Serge Sabarsky) . Baie van die aanbiedinge sal vertroud wees van vorige uitstallings, maar dit is altyd lekker gesogte stukke soos Kirchner se koors "Berlyn Street Scene" en Beckmann se buierig en verdedigende te sien "Selfportret met Horn."

Die installasie doen alles in twee groepe, met behulp van die rubrieke van "primitivisme" en "moderniteit." Dit is 'n bruto vereenvoudiging. (Primitivisme, byvoorbeeld, is net een van 13 temas op die Museum of Modern Art se uitstekende Web site vir Duitse Ekspressionisme.) En dit is toegepas in sommige redelik oppervlakkige maniere, dikwels met 'n kleur as 'n lakmoes toets.

                                    Der Blaue Reiter
Engels “Die Blou Ruiter”, organisasie van die kunstenaars, wat gevorm word in Desember 1911 in München, wat 'n groot bydrae tot die ontwikkeling van abstrakte kuns. Die stigterslede, Franz Marc en Wassily Kandinsky, mede-outeur van 'n volume van opstelle oor estetika geregtig Der Blaue Reiter, 'n naam wat hulle van 'n skildery verkry het deur Kandinsky en wat op sy beurt, het die naam van die groep. Nóg 'n beweging of 'n skool en met geen definitiewe program, Der Blaue Reiter was 'n losweg gebreide organisasie van talle kunstenaars wat hul werke uitgestal saam tussen 1911 en 1914.

Der Blaue Reiter kunstenaars was expressionisties georiënteerde, soos die vroeëre Duitse organisasie Brücke, maar, in teenstelling met dié van Die Brücke, hul ekspressionisme in die vorm van liriese abstraksie en nie uitgestal het nie as baie algemene stylkenmerke. Wat vorm te gee aan mistieke gevoelens, wou hulle hul kuns te dring met diep geestelike inhoud. Der Blaue Reiter skilders was onder andere beïnvloed deur die Jugendstil-groep, Kubistiese en Futuristiese skildery style, en naïef folk art.

Die eerste uitstalling van Der Blaue Reiter, gehou Desember 1911 tot Januarie 1912 by die Moderne Galerie Tannhäuser, München, ingesluit by die deelnemers die volgende kunstenaars: Henri Rousseau, David en Vladimir Burlyuk, Albert Bloch, Augustus Macke en Marc stigters en Kandinsky . Hoewel nie amptelik 'n lid van Der Blaue Reiter, die Russiese skilder Alexey von Jawlensky ondersteun sy doelwitte te bereik. Die Switserse skilder Paul Klee het wat verband hou met die groep in 1912, toe hy in 'n grafiese-kunsuitstalling gehou in München. Onder andere ingesluit in hierdie show was André Derain, Jean Arp, Georges Braque, Maurice de Vlaminck, Mikhail Larionov, Natalya Goncharova, en Pablo Picasso.

Die finale uitstalling van Der Blaue Reiter het plaasgevind by die beroemde Galerie Der Sturm (sien Sturm, Der) in Berlyn, waar hulle in 'n uitstalling bekend as die "eerste Duitse Autumn Salon," wat in 1913 ingesluit is, in hierdie tyd van die Duits- Amerikaanse kunstenaar Lyonel Feininger het ook verbind met die groep. Met die uitbreek van die Eerste Wêreldoorlog, Der Blaue Reiter versprei.

Na die oorlog, in 1924, Feininger, Kandinsky, Klee (wat almal onderrig by die Weimar Bauhaus by die tyd), en Jawlensky gevorm 'n opvolger groep, Die Blaue Vier (Die Blou Vier). Lede van die groep was verenig deur 'n begeerte om saam te stal, wat hulle gedoen het tussen 1925 en 1934, eerder as deur ooreenkoms van die styl.





Thursday, 18 April 2013


POST IMPRESSIONISME

Vincent Van Gogh

Hy was gebore in Groot-Zundert in Holland. Hy was die seun van ‘n predikant.Op die ouderdom van 16 het hy vir ‘n kunshandelaar in Den Haag gaan werk.Hy het vir sewe jaar lank in verskillende takke van die besigheid gewerk in stede soos Brussels en Parys. In Londen het hy ‘n liefdesteleurstelling gehad wat hom verskriklik onstel het. Hy het toe besluit om teologie te gaan studeer maar het sy toets gedruip.Daarna het hy ‘n tydelike pos aanvaar as ‘n sendeling vir die mynwerkers in Borignage,’n  steenkoolmyndistrik in België.Hy is ook beinvloed deur die lyding wat deur hierdie verarmde mense verduur moes word.Hy het gevolglik die begeerte gehad om hulle lyding en sy meegevoel op doek uit te beeld. Van Gogh het in 1880 op die ouderdom van 27 begin skilder.Hy het na Holland toe teruggekeur en het in Den Haag gewoon.En toe later in Nuenen gewoon. In sy vroeë werke gebruik hy somber kleure en beeld die eentonigheid en kleurloosheid van die mynwerkers se lewens uit.Op 23 Desember 1888 het ‘n gefrustreerde en siek Van Gogh vir Gauguin met ‘n skeermeslem gekronfonteer, mar hy het paniekerig geraak, uit die huis uit gevlug en is na ‘n bordeel toe.
 

Kenmerke van Van Gogh se werk:

ONDERWERP:

·         Landskappe,portrette,stillewes en interieure

·         Van Gogh het altyd die werklikheid as onderwerp gebruik, maar hy het sy emosionele reaksie op die onderwerp uitgebeeld.

RUIMTE/DIEPTE:

·         Daar is altyd ‘n gevoel van diepte in sy werk.

·         Hy het gewoonlik groot massas in die middle van sy doek geplaas.

KLEUR:

·         Van Gogh is bekend vir sy emosionle gebruik van kleur.

·          In sy latere werke word kleur oorbeklemtoon om sy emosies uit te beeld.

BENADERING TOT SY WERK:

·         Van Gogh was ‘n ekspressionis en sy lewe en kuns vorm ‘n eenheid.

·         Geen skilder voor hom kon sy innerlike gevoelens op so ‘n wyse uitbeeld nie.

The Night Café

Hierdie skildery is geskilder tydens Van Gogh se verblyf in Arles en was in sy eie woorde “een van die lelikste wat ek nog ooit gedoen het” Dit beeld die binnekant van ‘n biljartkroeg in die dorpie uit. Met die eerste oogopslag wil die kyker amper wegkyk, asof hy of sy gebrand is.Volle twee derdes van die skildery is die vloer van die kafee,uitgebeeld in swaelgeel met oordrewe lyne van perspektief wat die oog binne in die skildery in trek.

 

Paul Gauguin

Paul Gauguin is in Parys gebore. Na ‘n avontuurlik vroeë lewe, insluitend vier jaar se verblyf in Peru metb sy gesin in ‘n kort loopbaan in die Franse handelsvloot, het hy ‘n suksesvolle Paryse aandeelmaker geword, en het hy ‘n gemaklike bourgeoise met sy vrou Mette en hulle vyf kinders gevoer. Nada thy Pisarron ontmoet het en die Impressioniste se werke gesien het, het hy ‘n kunsversamelaar en amateurskilder geword.In 1866 het Gauguin na Pont-Avent in Bretagne gegaan, waar h yonder die invloed van Emile Bernard Impressionisme verwerp het en die styl waarna hy as Sintetisme verwys het,aangeneem het.
 

Invloede:

·         Gauguin is in sy vroeë werk deur Impressionisme beinvloed.

·         Gauguin het altyd na eksoties plekke gesoek.

·         Hy het die leefstyl en kuns van nie-Westerse samelewings verkies.

 

Kenmerke van van Gauguin se werk:

ONDERWERP:

·         Gauguin het geglo dat die kunstenaar sy geheue moes gebruik om skeppende werk te maak.

·         Hy het dikwels godsdienstige en spirituele temas gemaak.

RUIMTE/DIEPTE:

·         Gauguin het plat ruimte gebruik wat geskep is deur verskillende horisontale kleurstroke.

·         Gauguin het ‘n skildery beskou as ‘n plat oppervlak wat met kleur gevul is sonder om ‘n naturalistiese uitbeelding te prober skep nie.

KLEUR:

·         Gauguin het geglo dat kleur simbolies en verbeeldingryk is. Geen moddelering is gebruik nie.

·         Sy agtergronde was net so helder soos sy voorgronde.

BENADERING TOT SY WERK:

·         Hy was sterk gekant teen naturalism

·         Gauguin se werke was geheimsinnig en eksoties.

·         Gauguin het ‘n direkte invloed op Fauvisme gehad.

 

The Day of the god

Hierdie skildery se tema is afkomstig uit Gauguin se studie en verbeeldingryke interpretasie van die Polinesiese mitologie. Dit is ‘n eksotiese, onwerklike toneel wat gedomineer word deur ‘n standbeeld van die god met sy vreemde, geveerde kopdrag.  Sy naam is Taaora en in die Maori godsdiens was hy die skepper van die wêreld en die hoof van die gode. Twee vroue in wit neem vir hom geskenke en aan die regterkant voer twee meisies ‘n rituele dans uit. Aan die linkerkant speel ‘n musikant op ‘n fluitagtige instrument en aan die regterkant is ‘n universele moeder-en-kind uitbeelding.

 

Paul Cèzanne

Cèzanne Is in Aix-en-Provence as die seun van ‘n ryk bankier gebore. In 1861 is hy Parys toe gestuur om regte te studeer. Binne ‘n kort tydperk het hy sy pa oorreed om  hom toe te laat om kuns te studeer. Hy was ‘n terruggetrokke student wat, terwyl hy op sy eie gewerk het, meer oorspronklike lyne as die meerderheid student ontwikkel het. Sy vroeë skilderye se toon was donker, en hy het dikwels gewelddadige of sinister onderwerpe uitgebeeld – ‘n moord, ‘n dwergagtige skildervriend – of die erotiese en die vreemde.
 

ONDERWERP:

·         Cèzanne het ‘n beperkte hoeveelheid onderwerpe, soos stillewes, landskappe en portrette gebruik.

·         Cèzanne het die tradisie van die stillewe hernieu omdat dit hom die geleentheid gegee het om sy eie voorwerpe vir ‘n gekonsentreerde studie te rangskik.

 

BENADERING TOT SY WERK:

·         Hy was geintreseerd in die inderliggende, onveranderde struktuur.

·         Hy het nooit volgens ‘n formule gewerk nie.

·         Elke skildery was ‘n nuwe uitdaging.

KLEUR:

·         Cèzanne het die selfde helder kleure as die Impressioniste gebruik, maar op ‘n meer gestrukteerde manier.

·         ‘n Plat kleurarea is in aparte kleurfasette opgebreek.

·         Skaduwees is ook vorms met soliedheid.

 

“Met ‘n appel sal ek Parys verower”

Die stillewe het baie goed by Cèzanne se kunstenaarpersoonlikheid gepas, aangesien dit hom toegelaat het om elemente teen sy pas voor hom te rangskik om aanklank te vind by sy sin van kleur en vorm. Alhoewel die komposisie met die eerste oogopslag toevallig voorkom, is alles met opset so geplaas, soos die mandjie met appels wat deur ‘n blok opgelig word, die versigtig gerangskikte koeke op ‘n bord wat op ‘n boek geplaas is, die bottle wat na een kant toe leun en die opgefrommelde tafeldoek waarop daar appels geplaas is.

Thursday, 14 March 2013

Luncheon On The Grass
Hierdie is een van die beroemdste beelde van die 19de eeu. Dit id geweldig gekritiseer deur die kritici. Die publiek het dit ook aangeval by die Salon De Redfuses. Die skildery iis baie onrealisties geskilder want die vrou wat veronderstel is om kleiner in die agtergrond moet wees word groter uitgebeeld. Naakte kuns uitbeeldings was slegs toelaatbaar as dit ver in afstnd van die ware lewe geplaas is. Gewoonlik moet die vrou ‘n mytologiese figuur wees of as ‘n mytologiese figuur uitgebeeld word.Die skildery verteenwoordig ‘n piekniek met twee jong mans en ‘n naak vrou figuur wat reg vir die gehoor sit en kyk en hulle half uitdaag

EDGAR DAYGAS
                                                                               Agtergrond
In 19 Julie 1834 word Edgar Daygas gebore as Hilaire Germain Edgar De Gas. Hy was ‘n Franse impresioniste kunstenaar. Hy sterf op 27 September 1917. Hy was so te sê verslaaf aan dans. Maar nie enige dans nie… Balet in spesifiek. Hy het nooit regtig groot optredes uitgebeeld nie maar meer van waar dansers besig is om op te warm of te oefen. Die dansers was altyd onbewus van hy wat hulle bekyk en nog minder dat hy hulle skilder.
                                                    Little Dancer
Die beeldhouwerk is oorspronklik uit was gemaak vorrdta dit in 1922 in brons gegiet is. Dit is aangetrek in ‘n katoentutu met ‘n haarlint wat ‘n ongewone keuse van material was.
                                                         The Tub
Degas was ‘n uitstekende kunstenaar/tekenaar soos gesien. Die naakfiguur is gewoonlik verteenhoudig in houdings asof dit voor ‘n gehoor is maar hierdie vrou is onbewus van die kyker.
Inligting

Edgar Degas, gebore op 19 Julie 1834 in Parys, Frankryk, het studeer by die École des Beaux-Arts en is bekend as 'n ster portrettist, smelt Impressionistiese sensitiwiteit met tradisionele benaderings. Beide 'n skilder en beeldhouer, het hy geniet die vaslegging van vroulike dansers en speel met ongewone hoeke en idees rondom sentrering. Sy werk groot moderne kunstenaars soos Picasso beïnvloed.
    v     Claud monet
                                          Rouen Cathedral Skildery
Dit is ‘n reeks van meer as 30 skilderye wat tussen 1892 en 1893 gemaak is en daarna in 1894 in Monet se ateljee herbewerk. Monet het plek oorkant die kaatedraal gehuur vir sy ateljee om gerug te word.Elke werk is dus ‘n impressive van lug en lug volgens ‘n spesifieke tyd van die dag.
                                       Monet Se Tuin By Giverny
Monet het vanaf 1833 tot sy dood in 1926 in Giverny gewoon. Hy is geinspireer deur rustige tonele in Japanese afdrukke toe hy begin het om sy tuin op te knak. In 1899 het monet begin om ‘ reeks waterlandskappe te skilder wat feitelik sy enigste “model” vir die laaste 20 jaar van sy lewe geword het. Hy het himself in ‘n wêreld van veranderlike kleure bevind.
                                   Meeste van Monet se Kunswerke
v Rouen Cathedral Façade I
v Rouen Cathedral, the West Portal, Dull Weather
v Rouen Cathedral,West façade, Sunlight
v Japanese Brug
v Waterleelies
                                
          v Claud Monet Inligting
Claude Monet was gebore op 14 November 1840, in Parys, Frankryk. Hy wat ingeskryf is in die Academie Suisse. Na 'n kunsuitstalling in 1874, 'n kritikus beledigende gedoop Monet se skildery styl "Impression," want dit was meer betrokke met die vorm en lig as die realisme en die term vas. Monet het gesukkel met depressie, armoede en siekte het sy hele lewe. Hy is in 1926 oorlede.
'N NEO ERA VAN KUNS
Neo Klassieke Kuns was in die tydperk omtrent na die Barok Tydperk. Die woord Neo beteken eintlik nuwe of new. Neo kuns beeld gewoonlik propaganda uit deur middel van verskillenden soorte kuns werke.Wat propaganda gewoonlik uitbeeld is ‘n false persepsie van die karakter in die kunswerk.Neo klassieke kuns beeld ook gewoonlik politiek uit.
Die kunswerk  “A Death Of Marat” is ‘n bekende skildery.Die kunstenaar van die skildery was Jacques-Louis David.Die skildery is in 1793 ongeveer geskilder.Sy medium wat hy in geskilder was,was olie verf op canvas. Die grootte van die skildery was 165 x 128 cm. Hierdie beroemde skildery is vandag te vind indie Royal Museums of Fine Arts Of Belgium.
Oor die skildery self…Die figuur in die bad naamlik Jean-Paul Marat word uitgebeeld waar hy vermoor is. Dit was moontlik ‘n sluipmoord op die Franse Rewolusie politikis. Frankryk het in die jare van die rewolusie ‘n koninklike stelsel gebruik waar net die koning in beheer was. Die kunswerk word wel onrealisties uitgebeeld. Naamlik die figuur is vermoor maar hy lê in ‘n posisie asof hy aspris vir die gehoor wil kyk. Hy het ook geen emosionele uitdrukking op sy gesig nie. Dit lyk nie of hy enigsins in pyn is nie.
Die moord wapen word uitgebeeld in die voorgrond van die skildery en dit is waar ons kan besef dit was ‘n sluipmoord. Die lig wat op Marat val is baie onnnatuurlik en skep die indruk by ons dat hy belangrik was want die lig skuin op hom.
Die Neo klassieke kunswerke was en is baie gevorderd in opsigte van tegniek. Die kunswerk het ‘n groot mate van detail en die preporsies is korrek. Marat was vermoor maar die moordenaar word glad nie uitgebeeld in die kunswerk nie so niemand weet eintlik wie marat dood gemaak het nie. Verral wat on sweet was Marat deur enige iemand vermoor en ons sal dit nie weet nie.
Die nota wat in Marat se hand vas gehou word is nog nie heeltemal duidelik wat daarop regtig staan nie maar daar is baie verskillende opinies.
Omdat hy ‘n ‘leprous’ vel siekte het heel waarskynlik Arthritic Psoriasis het Marat gewerk terwyl hy gebad het in Salpeter sout en ‘n handdoek gebruik het wat in asyn bedek is mee af te droog want dit het gehelp vir die erge vel brand wat hy glo gehad het.
                                              Impresionisme
Invloede Op Impresionisme
·       Landskap: Landskapskildery is deur die salon gewoonlik as onbelangrik beskou. Die natuur was nie edel of permanent genoeg nie daarom was dit uitgebuit.
·       Wetenskap en Kleur: Daar was nie volgens wetenskaplike reels gewerk nie. Maar hulle moes bewus wees van sommige gewilde wetenskaplike ontdekkings wat in sekere brosjures gepubliseer is. Chevreul, ‘n Franse apteker het die Impresionisme groot beinvloed.
·       Rol Van Die Kamero: Daardie vroë glasplaatfotos met hulle wasige effek wanneer bewegende onderwerp of voorwerp afgeneem is,het impresionisme grootliks beinvloed.
·       Japanese afdrukke: Teen die 1860’s het Japanese afdrukke wat oorspronklik na Frankryk gestuur is as geskenkpapier vir ingevoerde goedere het die Weste bereik en het daarna ‘n geweldige invloed op kunstrenaars gehad.


Kenmerke

o   Temas: Impresionisme het alledaagse tonele uitgebeeld. Hulle het prober uitbeeld wat hulle in hulle daaglikse lewe sien.
o   Kleur En Lig: Hulle het verkieslik met natuurlike lig gewerk.Hulle lig het altyd direk uit die natuur gekom.
o   Die Vlietende Oomblik: Hulle het die oomblik van die son prober vasvang. Verskillende tye van die dag.
o   Kwaswerk: Kort,sigbare gebroke kwashale. Elke kleur is onderskeibaar. Verf is gewoonlik impasto aangewend.